فارس نیوزی ها

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که دیدار تیم‌های عربستانی و ایرانی در جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا در کشور بی‌طرف برگزار می‌شود.

بدین ترتیب بازی رفت و برگشت تیم تراکتورسازی تبریز با الهلال عربستان در کشور دیگری انجام خواهد شد که بازی پنجم و ششم تراکتورسازی در این رقابت‌ها را شامل می‌شد.

تراکتورسازی تبریز در دور اول فصل جدید لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در هر دو بازی رفت و برگشت برابر الجزیره امارات به برتری دست یافته، اما در ازبکستان برابر پاختاکور با یک گل مغلوب شد. با وجود این شکست تیم تراکتورسازی تبریز در پایان دور سوم همچنان در صدر گروه خود قرار دارد.

تمامی میزبانی‌های تراکتورسازی تبریز در آسیا

تیم تراکتورسازی تبریز در چهار دوره حضور خود در باشگاه‌های آسیا 10 بازی را میزبان بوده که حاصل آن 4 پیروزی، 2 تساوی و 4 شکست بوده است. 

اولین بازی تراکتورسازی در باشگاه‌های آسیا روز 8 اسفند 1391 برابر تیم الجزیره امارات بود که این بازی در حضور 80 هزار تماشاگر تبریزی برگزار شده و به برتری 3 بر یک تراکتورسازی منجر شد.

تراکتورسازی در باشگاه‌های آسیا به ترتیب میزبان تیم‌های الشباب عربستان، الجیش قطر، الاتحاد عربستان، العین امارات، لخویا قطر، الاهلی امارات، نسف قارشی ازبکستان، الاهلی عربستان و الجزیره امارات بوده است.

باشگاه تراکتورسازی تبریز و تماشاگران این تیم میزبان سربلندی در این رقابت‌ها بوده و هیچگاه حاشیه‌ای در تبریز برای تیم‌های مهمان ایجاد نکرده بود. بازی تراکتورسازی تبریز با الهلال عربستان در کشور بی‌طرف برگزار می‌شود تا میزبانی تراکتورسازی در مرحله گروهی به دو بازی ختم شود. 

انتهای پیام/60017/ع20/پو3002

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/OKLL4Z

این خبر را به اشتراک بگذارید

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 121 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:09

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی مصرف بنزین در کشور روند صعودی به خود گرفت به طوریکه در تاریخ پنجشنبه 27 اسفند ماه به  98 میلیون و 900 هزار لیتر رسید.

این گزارش حاکی است: مصرف بنزین در استانهای تهران 19 میلیون لیتر، اصفهان  هشت میلیون لیتر، فارس پنج میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر و خراسان رضوی پنج میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر بوده است که نشان دهنده  رشد 14 درصدی نسبت به روزهای قبل بوده است.

مصرف بنزین کل کشور در روز چهارشنبه 26 اسفندماه امسال با 13 درصد افزایش از مرز 86 میلیون و 500 هزار لیتر گذشت.

براساس این گزارش، در روز ٢٦ اسفندماه به ترتیب استانهای تهران با 18 میلیون و 500 هزار لیتر، اصفهان 7 میلیون و 500 هزار لیتر، فارس پنج میلیون و 900 هزار لیتر  و خراسان رضوی چهار میلیون و 300 هزار لیتر بیشترین مصرف کشور را به خود اختصاص دادند.

این در حالی است که مصرف بنزین کل کشور در بازه زمانی ١٧ تا ٢٥ اسفندماه امسال با بیش از دو میلیون لیتر افزایش به میانگین روزانه ٧٥ میلیون و ٤٧٧ هزار لیتر رسید، در حالی که این مقدار در هفته منتهی به ١٦ اسفندماه ٧٣ میلیون لیتر بود.

آمار مصرف بنزین معمولی در این دوره نشان می دهد که در این مدت به طور میانگین روزانه  بیش از ٧٢ میلیون لیتر بنزین معمولی مصرف شده است.

گزارش فارس اضافه می کند پیش بینی مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی قبل از آغاز تعطیلات نورزی از مصرف بیش از 100 میلیون لیتر در ایام نوروز حکایت می کرد.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/MW5GEY

این خبر را به اشتراک بگذارید

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 102 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:09

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، عملیات نظامی ارتش سوریه در محور عملیاتی ریف شرقی استان حمص و به طور مشخص اطراف دو شهر تدمر و القریتین با پیشروی آرام و حساب شده نیروی پیاده نظام و پشتیبانی نیروی هوایی روسیه با هدف آزادسازی و در دست گرفتن کنترل ارتفاعات و نقاط راهبردی این مناطق ادامه دارد.

با آزادسازی این نقاط و در دست گرفتن کنترل آنها خطوط امداد و کمک‌رسانی داعش از سمت حسیاء و القلمون قطع و امنیت بزرگراه بین المللی حمص بیش از پیش تامین خواهد شد.

در این راستا نیروی هوایی روسیه و سوریه در روزهای اخیر با بیش از 20 سورتی پرواز مواضع، تجمعات و تحرکات گروه‌های مسلح وابسته به داعش را اطراف شهرهای تدمر، اثریه و مناطق المثلث، المقالع، البیارات غربی، اطراف میدان نفتی جزل، مزارع اطراف شهر القریتین و منطقة المعالف بمباران کردند.

در این حملات هوایی بیش از 10 خودرو مجهز به تیربارهای دوشکا و ده‌ها تروریست داعشی را از پای درآورده و زخمی کردند، به گونه‌ای که مابقی عناصر وابسته به این گروه به سمت شهرک «سخنه» در شرق حمص و مناطق تحت تصرف داعش در دو استان دیر الزور و رقه فرار کردند.

از سوی دیگر، منابع محلی از آغاز عقب نشینی عناصر داعش از داخل شهر تدمر خبر ‌داده و تصریح کردند: به موازات این عقب نشینی، عناصر داعش اقدام به مین گذاری و بمبگذاری مناطق مختلف تدمر، از جمله خیابان‌های اصلی و ساختمان‌های مهم شهر می‌کنند.

نیروهای ارتش سوریه هم اکنون در 3 کیلومتری شهر تدمر قرار دارند و تلاش می‌کنند، با نقشه‌ای دقیق و حساب شده عناصر داعش را از منطقه «المزارع»، محور جنوبی این شهر دور بزنند.

منابع آگاه میدانی سوری دلیل پیشروی آرام و کُند ارتش سوریه در این منطقه را استقرار گسترده و پر شمار تک تیراندازان داعش و مین گذاری مزارع در مسیر پیشروی پیاده نظام ارتش سوریه عنوان کرده‌اند.

با این حال این منابع تاکید می‌کنند که عملیات یگان‌های ارتش سوریه در محور به صورت مستمر و روزانه با دفع حملات عناصر داعش به سمت میدان‌های نفتی و گازی ریف حمص ادامه دارد.

به گفته این منابع میدانی سوری صرف نظر از حملات داعش، این مناطق شاهد حملات گروه‌های وابسته به «جبهه النصره» در شهرهای رستن و تلبیسه برای کمک و پشتیبانی از عناصر خود در رریف شرقی حماه نیز می‌باشد.

این درحالی است که یگان توپخانه ارتش سوریه در استان حماه مواضع و تجمعات جبهه النصره در مناطق حولة، تل ذهب، طیبة، طلس و برج قاعی را بمباران کردند.

اما هم اکنون آرامشی تقریبا سراسری و شبه تام بر شهر حمص، مرکز استان حمص حاکم است و کوی الوعر نیز شاهد کاهش شدت و میزان درگیری‌هاست.

انتهای پیام/ح

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/W3CUKB

این خبر را به اشتراک بگذارید

اخبار مرتبط

«شاگون» و «خیدیرایام» جشن نوروز در بدخشان+ تصاویر94/12/29 - 11:22

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 129 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:09

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ناصر چرخ‌ساز عصر امروز در جریان بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی اظهار کرد: بالگردهای طرح نوروزی هلال‌احمر در صورت نیاز خدمات امداد هوایی را ارائه می‌کنند، البته برنامه ما این بوده که در همه استان‌ها بالگرد مستقر شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درباره تعداد پایگاه‌های امداد و نجات این جمعیت در کشور اظهار کرد: بیش از یک هزار و 200 پایگاه ثابت، سیار و موقت دایر شده که در آن نجاتگر آموزش دیده به مردم خدمات می‌دهند.

وی بیان داشت: توان عملیاتی این سازمان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و از حداکثر ظرفیت برای پیشبرد طرح نوروزی هلال‌احمر استفاده شده است.

چرخ‌ساز تصریح کرد: اکنون تمام نیروهای مشارکت کننده در طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر به حال آماده باش بوده و آماده انجام هر مأموریتی هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: استفاده از ظرفیت بالگرد از جمله برنامه‌های این سازمان در طرح نوروزی بوده که در همین زمینه 19 بالگرد در استان‌ها استقرار می‌یابد.

به گزارش فارس، بالگرد جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی از 25 اسفند تا دوم فروردین در خراسان‌شمالی استقرار یافته است.

انتهای پیام/63002/ت20/ظ1004

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/DV2H5K

این خبر را به اشتراک بگذارید

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 115 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 11:33

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای، «رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید». این جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی در سال 94 از نگاه مردم انتخاب شد.

دومین جمله‌ی منتخب، هشدار رهبر انقلاب از به‌کاربردن تعبیر «تندرو-میانه‌رو» توسط برخی از افراد است؛ همچنین واکنش رهبر انقلاب نسبت به «پروژه‌ی نفوذ دشمن» نیز به عنوان جمله سوم انتخاب شده است.

این سومین سال متوالی است که پاسخ رهبر انقلاب به تهدیدات نظامی رژیم صهیونیستی از سوی مردم به عنوان مهمترین جمله بیانات ایشان در سال انتخاب می‌شود. از نگاه مخاطبان در سال 93 جمله «ملت، عاشق مبارزه‌ى با صهیونیست‌هاست»  و سال 92 نیز جمله «اگر غلطی از آنها [رژیم صهیونیستی] سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد» مهمترین جملات سال بودند.

در نظرسنجی‌ای که از هفدهم تا بیست‌و‌پنجم اسفندماه توسط پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با موضوع مهمترین جمله سال رهبر انقلاب از دید کاربران برگزار شد، مردم، جملات گوناگونی را انتخاب کردند. بررسی مجموع حدود 12 هزار نظر و پیامک دریافت شده نشان میدهد سه جمله‌ی پرتکرار زیر در میان پاسخ‌ها، مهمترین جملات رهبر انقلاب از نظر کاربران در سال نود و چهار هستند:

سومین جمله: یکی از پرتکرار موضوعاتی که در بین نظرات مخاطبان مشاهده می‌شد موضوع «نفوذ» بود که اکثرا به جمله‌ای از بیانات رهبر انقلاب در اشاره داشت: «ملّت بزرگ ایران این شیطان بزرگ را از کشور بیرون کرد؛ نباید بگذاریم دوباره برگردد؛ نباید بگذاریم از در رفت، از پنجره برگردد؛ نباید اجازه بدهیم نفوذ پیدا کند.»

دومین جمله منتخب مخاطبان، هشدار رهبر انقلاب به تکرار ادبیات دشمن در داخل توسط عده‌ای و القای تقسیم‌بندی تندرو-میانه‌رو در داخل کشور بود: «از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم.»

و اما مهمترین جمله سال 94 از نظر مردم:

رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم که پس از پایان مذاکرات هسته‌ای بود در پاسخ به زیاده‌گویی سران رژیم صهیونیستی فرمودند: «بعد از اتمام این مذاکراتِ هسته‌ای، شنیدم صهیونیست‌ها گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا 25 سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ بعد از 25 سال فکرش را میکنیم. بنده در جواب عرض میکنم اوّلاً شما 25 سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا 25 سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّه‌ی اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت؛ این را بدانند»

انتهای پیام/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/DPBP7D

این خبر را به اشتراک بگذارید

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 128 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 11:33

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز جمعه برای دفاع از بودجه سال 2017 پنتاگون به همراه «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در کمیته نیروهای مسلح سنا حضور یافتند. 

دانفورد در این نشست به تشریح آنچه او تهدیدات پیش روی آمریکا خواند پرداخت و ایران را در کنار روسیه، چین و کره شمالی جزو کشورهای تهدیدکننده آمریکا قرار داد.

وی در تشریح «محیط راهبردی» آمریکا نوشته است: «نهادها و ساختارهایی که نظم بین‌المللی را برای چند دهه گذشته شکل داده‌اند، دست نخورده مانده‌اند. با این حال، ایالات متحده در حال حاضر به طور همزمان با چالش‌هایی از سوی بازیگران دولتی سنتی و بازیگران غیردولتی مواجه است. وزارت دفاع پنج چالش راهبردی را شناسایی کرده است؛ روسیه، چین، کره شمالی، ایران و سازمان‌های افراط‌گرای خشن.»

دانفورد افزود: «روسیه، چین، ایران و کره شمالی دو چالش مشخص برای امنیت ملی ما ایجاد می‌کنند. اولا آن‌ها به سرمایه‌گذاری در توانمندی‌های نظامی ادامه می‌دهند که این امر مزیت رقابتی ما را کاهش می‌دهد. ثانیا، این بازیگران منافع خود را از طریق بعد نظامی‌ای پیش می‌برند که به حد درگیری‌های مسلحانه سنتی که نیازمند پاسخ نظامی هستند، نمی‌رسد. اقدامات روسیه در اوکراین، فعالیت‌های چین در دریای چین جنوبی و اقدامات خرابکارانه سایبری نمونه‌هایی از این رفتارها هستند. در عین حال، بازیگران غیردولتی نظیر داعش، القاعده و سازمان‌های وابسته به آن‌ها بخش‌هایی از جامعه بین‌المللی را بی‌ثبات کرده، به منافع جهانی ما حمله کرده و تهدیدی برای خاک ما هستند.»

وی در بخش دیگری از این نشست در تشریح تهدیدات ایران برای آمریکا گفت: «تداوم توسعه نفوذ مخرب ایران در خاورمیانه ثبات و امنیت شرکای کلیدی منطقه‌ای ما را تهدید می‌کند. توان ایران برای محدود کردن آزادی نظامی ایالات متحده در منطقه به میزان فزاینده‌ای افزایش یافته است.»

بالاترین مقام نظامی آمریکا ادامه داد: «ایران در حال ارتقا کیفی و کمی بخشی مشخصی از توانمندی‌های نظامی متعارف خود است. به طور مشخص، ایران با افزایش ظرفیت و توانمندی پایش و جمع‌آوری اطلاعاتی، موشک‌های کروز ضدکشتی، قایق‌های تندرو، قایق‌های تهاجم سریع، زیردریایی‌ها و مین‌ها، به بهره‌گیری از موقعیت خود در تنگه هرمز برای پیشبرد راهبرد ایجاد منطقه ممنوعه، ادامه می‌دهد. ایران با استفاده از سامانه‌های شناسایی محیطی ظرفیت گشت دریایی خود را افزایش داده و در حال ایجاد توانمندی سامانه محیطی مسلح بدون سرنشین است. ارتقا کیفیت، کمیت و کُشندگی توانمندی‌های نظامی ایران منافع ایالات متحده و همچنین آزادی عمل ما در منطقه را تهدید می‌کند.»

دانفورد ادامه داد: «تا این تاریخ، ایران مدعی توان حمله با موشک بالستیک به خاک ایالات متحده نشده است. با این حال، ایران از سال 2009، یعنی زمانی که اولین ماهواره خود را به فضا پرتاب کرد، پیشرفت قابل توجهی در برنامه‌های موشکی خود داشته است. در سال 2010، ایران یک ماهواره‌بر جدید را رونمایی کرد که اگر در قالب موشک بالستیک تنظیم شود، می‌تواند به خاک ایالات متحده هم برسد. در عرصه سایبری، توانمندی‌ها ایران تهدید محدود اما فزاینده برای ایالات متحده به شمار می‌آید. ایران توانسته در هدف قرار دادن شبکه‌های آسیب پذیر زیرساخت‌های حیاتی، به موفقیت‌هایی دست یابد.»

وی افزود: «به طور خلاصه، ایران و فعالیت‌های مخربش همچنان بزرگترین تهدید برای منافع ایالات متحده در خاورمیانه و شمال آفریقا به شمار می‌آیند. تهران نشان داده که این توان را دارد که نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد و تهدیدی نامتقارت برای ایالات متحده و شرکای منطقه‌ای‌اش به شمار می‌آید. بعید است که مدرن‌سازی جنگ‌افزارهای متعارف ایران بتواند به توانمندی‌های ایالات متحده رقابت کند، اما موشک‌های بالستیک این کشور می‌توانند زیرساخت‌های کلیدی ایالات متحده در منطقه را در معرض خطر قرار دهند.»

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا سپس گفت که لایحه بودجه ارائه شده برای پنتاگون، از طریق «سرمایه‌گذاری برای ارتقا موضع، شراکت منطقه‌ای و فراهم کردن گزینه‌هایی برای روز مبادا» توان واشنگتن برای «فعالیت‌های مخرب ایران» را افزایش می‌دهد. 

او در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به این سوال یکی از سناتورها که آیا رفتار منطقه‌ای ایران پس از توافق هسته‌ای تغییری کرده است یا نه، گفت: «سناتور، ایران پیش از توافق هسته‌ای عاملی مخرب در منطقه بود و امروز هم همان عامل مخرب باقی مانده است.»

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/HLEDCA

این خبر را به اشتراک بگذارید

اخبار مرتبط

کارتر: رفتار ایران با ملوانان آمریکایی خشم‌برانگیز و غیرقانونی بود/برجام توان ما برای مهار ایران را محدود نمی‌کند94/12/27 - 17:36

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 126 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 11:33

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه حمله انتحاری به مسجدی در حومه شهر مایدوگوری (مرکز ایالت بورنو واقع در شمال شرق نیجریه) که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از مردم بیگناه نیجریه‌ای شد را محکوم و ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان این عملیات تروریستی اظهار داشت: تکرار عملیات‌های تروریستی در نقاط مختلف جهان، ضرورت اتخاذ سیاست‌ها و اقدامات لازم برای رویاروئی موثر و همه‌جانبه با تروریسم و افراط‌گرایی را نشان می‌دهد.

در پی این حمله انتحاری دست کم 22 نفر کشته شدند و هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/WXMIZ3

این خبر را به اشتراک بگذارید

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 128 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 0:25

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای، «رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید». این جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی در سال 94 از نگاه مردم انتخاب شد.

دومین جمله‌ی منتخب، هشدار رهبر انقلاب از به‌کاربردن تعبیر «تندرو-میانه‌رو» توسط برخی از افراد است؛ همچنین واکنش رهبر انقلاب نسبت به «پروژه‌ی نفوذ دشمن» نیز به عنوان جمله سوم انتخاب شده است.

این سومین سال متوالی است که پاسخ رهبر انقلاب به تهدیدات نظامی رژیم صهیونیستی از سوی مردم به عنوان مهمترین جمله بیانات ایشان در سال انتخاب می‌شود. از نگاه مخاطبان در سال 93 جمله «ملت، عاشق مبارزه‌ى با صهیونیست‌هاست»  و سال 92 نیز جمله «اگر غلطی از آنها [رژیم صهیونیستی] سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد» مهمترین جملات سال بودند.

در نظرسنجی‌ای که از هفدهم تا بیست‌و‌پنجم اسفندماه توسط پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با موضوع مهمترین جمله سال رهبر انقلاب از دید کاربران برگزار شد، مردم، جملات گوناگونی را انتخاب کردند. بررسی مجموع حدود 12 هزار نظر و پیامک دریافت شده نشان میدهد سه جمله‌ی پرتکرار زیر در میان پاسخ‌ها، مهمترین جملات رهبر انقلاب از نظر کاربران در سال نود و چهار هستند:

سومین جمله: یکی از پرتکرار موضوعاتی که در بین نظرات مخاطبان مشاهده می‌شد موضوع «نفوذ» بود که اکثرا به جمله‌ای از بیانات رهبر انقلاب در اشاره داشت: «ملّت بزرگ ایران این شیطان بزرگ را از کشور بیرون کرد؛ نباید بگذاریم دوباره برگردد؛ نباید بگذاریم از در رفت، از پنجره برگردد؛ نباید اجازه بدهیم نفوذ پیدا کند.»

دومین جمله منتخب مخاطبان، هشدار رهبر انقلاب به تکرار ادبیات دشمن در داخل توسط عده‌ای و القای تقسیم‌بندی تندرو-میانه‌رو در داخل کشور بود: «از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم.»

و اما مهمترین جمله سال 94 از نظر مردم:

رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم که پس از پایان مذاکرات هسته‌ای بود در پاسخ به زیاده‌گویی سران رژیم صهیونیستی فرمودند: «بعد از اتمام این مذاکراتِ هسته‌ای، شنیدم صهیونیست‌ها گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا 25 سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ بعد از 25 سال فکرش را میکنیم. بنده در جواب عرض میکنم اوّلاً شما 25 سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا 25 سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّه‌ی اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت؛ این را بدانند»

انتهای پیام/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/DPBP7D

این خبر را به اشتراک بگذارید

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 127 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 0:25

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، 6 قانونگذار جمهوری‌خواه مجلس سنا، امروز پنجشنبه طرحی را برای تحریم ایران به این مجلس ارائه می‌کنند.

این طرح که «مارک کرک»، «مارکو روبیو»، «کلی آیوت»، «دن کوتس»، «کوری گاردنر» و «میچ مک‌کانل» حامیان اصلی آن هستند، ایران را به حمایت از «فعالیت‌های تروریستی» و نقض حقوق بشر متهم کرده و خواستار سخت‌تر کردن خروج ایران از فهرست کشورهای حامی تروریسم است.

پایگاه خبری هیل، مفاد این طرح موسوم به «قانون تحریم‌های تروریسم و حقوق بشر ایران» را به شرح زیر بیان کرده است:

1) وضع تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت هواپیمایی ماهان؛

2) قانونمند کردن ممنوعیت‌های کنونی دسترسی مستقیم و غیرمستقیم ایران به نظام مالی آمریکا و در عین حال تقویت و کارآمد کردن الزامات سخت‌گیرانه برای رئیس‌جمهوری آمریکا در حذف ایران یا کشورهای دیگر از فهرست کشورهای حامی تروریسم؛

3) وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر؛

بر اساس نوشته پایگاه هیل،سناتورهای آمریکایی در این طرح یادآوری کرده‌اند وضع تحریم علیه ایران به دلایل تروریسم، حقوق بشر و سایر دلایل غیرهسته‌ای مصداق نقض برجام محسوب نمی‌شود. 

مقام‌های کشورهای غربی در سال‌های گذشته ایران را به آنچه نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم می خوانند، متهم کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر رعایت موازین حقوق بشر و ارتقای آن، انگیزه‌ها وادعاهای غرب در این باره را سیاسی دانسته و همواره بر سیاست خود درباره مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تأکید کرده است.
 

انتهای پیام/ *

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/517BWM

این خبر را به اشتراک بگذارید

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 125 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 0:25

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک سخنگوی پنتاگون بامداد پنجشنبه علی‌رغم اذعان به اینکه ائتلاف ادعایی آمریکا برای مقابله با داعش شاهد خروج هواپیماها و نیروهای روسیه از سوریه بوده، گفته توان رزمی روسیه در این کشور خاورمیانه دست‌نخورده باقی مانده است. 

به گزارش رویترز، «استیو وارن»، سخنگوی پنتاگون با کنفرانس ویدئویی به خبرنگاران گفت که ائتلاف آمریکا شاهد خروج 8 تا 10 هواپیمای روسیه و تعدادی از واحدهای زمینی از سوریه بوده است. 

«وارن» علی‌رغم این افزود که هواپیماهای روسیه بعد از اعلام خروج از سوریه اقدام به انجام سورتی‌های پرواز سورتی اگرچه هیچ حمله هوایی‌ای انجام نشده است. واحدهای توپخانه‌ای روسیه که به نیروهای سوریه در نزدیکی پالمیرا برای حمله به داعش کمک می‌کنند هم کماکان در منطقه باقی مانده‌اند. 

سخنگوی پنتاگون گفت: «درک اینکه هدف روس‌ها چیست دشوار است. ما ابتدا منتظر این اعلام روسیه (برای خروج نیروها) نبودیم. وقتی پای مقایسه اظهارات آنها با عملشان به میان می‌آید باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه به وزیر دفاع این کشور دستور خروج «بخش اصلی» نیروهای روسیه از سوریه را صادر کرد. 

انتهای پیام/ * 

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/2AYHV1

این خبر را به اشتراک بگذارید

اخبار مرتبط

ژنرال چهار ستاره آمریکایی: چین و روسیه قصد دارند با لیزر و موشک ماهواره‌های نظامی آمریکا را سرنگون سازند94/12/27 - 10:01

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 15:14

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، شورای نگهبان صحت انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در 31 حوزه انتخابیه را تأیید کرد.

شورای نگهبان طی نامه‌ای به وزارت کشور اعلام کرد:

نظر به برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مورخ 1394/12/7 و با عنایت به ماده 70 آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات، پرونده‌های حوزه‌های انتخابیه ذیل در جلسات متعدد شورای نگهبان مطرح و صحت انتخابات این حوزه‌های مورد تأیید قرار گرفت.

1. آذربایجان شرقی

2. آذربایجان غربی

3. اردبیل

4. اصفهان

5. البرز

6. ایلام

7. بوشهر

8. تهران

9. چهارمحال و بختیاری

10. خراسان رضوی

11. خراسان جنوبی

12. خراسان شمالی

13. خوزستان

14. زنجان

15. سمنان

16. سیستان و بلوچستان

17. فارس

18. قزوین

19. قم

20. کردستان

21. کرمان

22. کرمانشاه

23. کهگیلویه و بویراحمد

24. گلستان

25. گیلان

26. لرستان

27. مازندران

28. مرکزی

29. هرمزگان

30. همدان

31. یزد

انتهای پیام/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/2D4PI6

این خبر را به اشتراک بگذارید

اخبار مرتبط

شورای‌نگهبان با برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس در مرحله دوم موافقت نکرد94/12/27 - 10:20صحت انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تأیید شد94/12/27 - 10:17

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 115 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 15:14

امان‌الله زارع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: احداث پروژه خط لوله انتقال گاز ایران از پارس جنوبی به بغداد جهت تأمین سوخت نیروگاه‌های برق این شهر به پایان رسیده است و در ایام نوروز با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این خط لوله از چهارمله به نفت‌شهر احداث شده است، طول خط لوله 98 کیلومتر، با قطر 48 اینچ و فشار 1050، PSI است که به خط لوله ششم سراسری کشور متصل خواهد شد.

زارع ادامه داد:‌ خط لوله شامل یک ایستگاه لانچر، یک ایستگاه رسیور، 3 شیر بین‌راهی و یک ایستگاه اندازه‌گیری (میترینگ) است.

به گفته مدیرعامل گروه تخصصی نیروگستر، ارزش پروژه 70 میلیون یورو ارزی و 160 میلیارد تومان ریالی است، کارفرمای پروژه شرکت توسعه مهندسی گاز و پیمانکار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء است.

وی گفت: پروژه به صورت ‌EPC بوده و توسط گروه تخصصی نیروگستر طراحی شده است.

زارع افزود: اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز چهارمله به نفت‌شهر اول مهرماه سال 91 آغاز شد و هم اکنون آماده بهره‌برداری است. عراقی‌ها امیدوار هستند با بهره‌برداری این خط لوله مشکل تأمین برق شهر بغداد در تابستان برطرف شود.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی مدیران شرکت ملی گاز، صادرات گاز ایران به بغداد تا اواخر تیرماه 95 آغاز خواهد شد.

مدیرعامل گروه تخصصی نیروگستر همچنین تصریح کرد: هم اکنون تزریق گاز به این خط لوله به اتمام رسیده است و در ایام نوروز آماده افتتاح توسط رئیس جمهور خواهد بود.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/EJ4IL1

این خبر را به اشتراک بگذارید

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 99 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 15:14

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری حضور یافت.

سردار اشتری گفت: مسئولیت فرماندهی ناجا مسئولیت فوق العاده سنگین است و شاید قبل از حضورم در این سمت شاید نمی‌دانستم چقدر سخت است البته با همکاری همکارانم کارها خوب پیش رفت.

وی درباره حادثه عصر امروز بازار تهران گفت: بعد از ظهر انفجاری در بازار رخ داد همکاران ما سریعا در محل حاضر شدند تیم چک و خنتثی سازی و کارشناسان محل را بازدید کردند اما آخرین اطلاعات حکایت از انفجار مواد شیمیایی بوده است و احتمالا برای ساخت مواد محترقه برای آخر سال بوده است.

فرمانده ناجا گفت: یک نفر به دلیل ظن و اتهام دستگیر شده است البته ۳۹ نفر هم مجروح شده اند که دو نفر از آنها حالشان خوب نیست اما مابقی سرپایی معالجه شده‌اند یا وضعیت مشکل داری ندارند.

وی درباره چهارشنبه آخر سال نیز گفت: این موضوع ابعاد مختلفی دارد ما سنوات گذشته حوادثی که رخ می‌داد و تلفاتی که وجود داشت امسال به نسبت سال‌های گذشته کمتر بود و ۳ نفر متأسفانه کشته شدند و البته این موضوع هم سخت است تعدادی هم قطع عضو شدند و نابینا شدند اما آمار بیمارستان حکایت از کاهش تعداد مصدومان دارد.

سردار اشتری گفت: بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است حوادث.

وی درباره امنیت شهرها گفت: ما ا مطلوب و ایده‌ال حتما فاصله داریم ولی وضعیت را می‌توانم بگویم خوب است و هم خود شهرها و هم در مرزها وضعیت مناسب است و آماری که من می‌گویم برحسب اطلاعات روزانه است. و ۲۴ ساعت یکبار مطالعه می‌کینم و مرورشان می‌کینم وضعیت امنیت‌مان خوب است.

فرمانده ناجا درباره سارقان و معتادان متجاهر هم گفت: در بحث معتادان ما معتادان متجاهر را اعلام کردیم و گفتیم که اگر محل‌های نگهداری و کمپ‌ها آماده شود نیروی انتظامی آمادگی دارد در کمتر از ده روز اینها را جمع آوری کند و تحویل کمپ‌ها بدهد و در برخی از شهرها هم در کمتر از ۴۸ ساعت افراد را جمع آوری کردیم.

مشکل امروز ما کمبود محل‌های نگهداری است البته برخی از دستگاه‌های همکاری لازم را داشته اند اما امیدواریم در سال آینده این روند برای اختصاص مکان نگهداری بهبود پیدا کند.

وی گفت: ما بیش از ۵ هزار نفر را در تهران با هماهنگی شهرداری تهران جمع آوری کردیم و برخی از این پارک‌ها و مکان‌هایی که محل جمع آوری‌شان بود را پاک‌سازی کردیم.

سردار اشتری درباره سارقان نیز گفت: ما بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌هایمان سرقت خورد است و بالای ۵۰ درصد همین سارقان خرد معتادان هستند که دست به سرقت می‌زنند و بعضا هم اموال سرقتی‌شان قیمت زیادی ندارد و صرفا می‌خواهند مشکل روزانه‌شان را حل کنند.

وی افزود: دستگاه قضایی کشور هم برای نگهداری این افراد قطعا محدودیت‌هایی دارد متأسفانه از آنجایی که محل‌های مناسبی برای نگهداری اینها نیست نمی‌توان کاری کرد.

فرمانده ناجا گفت: باید توضیح بدهم درباره قرارگاه نوروزی و اقداماتی که از روز گذشته شروع شده است و قرارگاه نوروزی امام علی هم امروز شروع به کار کرد.

وی افزود: در بحث ترافیکی ملاحظه کردید در سال‌های قبل و امسال هم با برنامه ریزی بیشتر همکاران ما در جاده‌ها هستند و خدمات لازم را ارائه خواهند کرد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: فرهنگ ترافیکی در کشور ما ارتقا پیدا کرده است و مردم هم مقدتر شده اند نسبت به رعایت مسائل ترافیکی که البته به آن بخش اندکی که رعایت نمی‌کنند توصیه می‌کنیم قانونی رانندگی کنند.

وی درباره امنیت شهرها هم گفت: برخی شهرها مسافر پذیر و برخی مسافر فرست هستند که البته هر دو دسته از این شهرها باید از امنیت لازم برخوردار باشند تا نظم حاکم شود.

فرمانده ناجا گفت: در تمام محلات تهران محل‌هایی را برای حضور مأموران در نظر گرفته‌ایم و همچنین ایستگاه‌های سیاری را هم برنامه ریزی کرده‌ایم و هدفمان پیشگیری از بروز ناامنی است.

وی درباره ارتقای وضعیت کلانتری‌ها و نحوه برخورد با شهروندان و طول کشیدن رسیدگی‌ها گفت: خوشبختانه رفتار سازمانی همکاران ارتقا پیدا کرده است البته بدانید کار سخت است و فشار کار باعث می‌شود خستگی مفرط باعث کاهش دقت شود اما مأموران ما و آمارهای موجود نشان می‌دهد که وضعیت مأموران بهتر شده است.

وی درباره تخلفات گفت: بیش از ۴۵۰ هزار تماس با ۱۹۷ گرفته شده است وقتی تقسیم می‌کینم بخشی انتقاد بخشی پیشنهاد و تشکر بوده است که سهم انتقادات بیش از ۳۰ درصد بوده است.

سردار اشتری گفت: البته برخی از تماس‌گیرندگان هم شکایت دارند و ما خیلی سریع بر روی این مسائل بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و اگر کوتاهی شده باشد حتما اقدام لازم انجام می‌شود.

فرمانده ناجا درباره برخورد با دست فروشان نیز گفت: اینکه باید نیروهای پلیس افزایش پیدا کند حتما درست است و در تمام دنیا هر هزار نفر ۵ تا ۷ نفر پلیس هستند اما ما حدود ۳ نفر را داریم ما باید این تعداد را دو برابرش کنیم و تجهیزات را افزایش دهیم چون کشور ما پهناور و گسترده است.

وی گفت: ما در برخی از شهرها هنوز نتوانسته‌ایم که کلانتری داشته باشیم البته این به معنای این نیست که جایی و نقطه‌ای از دید پلیس پنهان مانده باشد. حتما گشت ما در آن نقطه حضور دارد و از تجهیزات لازم هم استفاده می‌کینم.

سردار اشتری درباره فضای مجازی نیز گفت: پلیس فتا با اینکه نوپا است و چند سال است شکل گرفته اما خوشبختانه نقش خوبی ایفا پیدا کرده است به همان اندازه‌ای که ما رشد پیدا می‌کینم و مردم از شبکه‌هیا اجتماعی استفاده می‌کنند جرائم افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: ۱۷ درصد جرائم فضای مجازی نسبت به سال ۹۳ افزایش پیدا کرده و قطعا سال بعد هم افزایش بیشتری خواهیم داشت. البته خوشبختانه بیش از ۸۵ درصد جرائم کشف شده است که این امیدوار کننده است.

فرمانده ناجا گفت: بیشتر جرائم در حوزه فضای مجازی مسائل مالی است و کلاهبرداری‌ها را شامل می‌شود. البته ما باید در حوزه اطلاع رسانی و آگاه سازی بیشتر و بهتر از گذشته عمل کنیم.

سردار اشتری درباره کلاهبرداری از داخل زندان هم گفت: سازمان زندان‌ها اقدامات خوبی در جهت پاکسازی زندان انجام داده‌اند البته باید این روند بهبود بهتری داشته باشد.

وی درباره برخورد با ناامنی ها هم گفت: امروز احساس امنیت از خود امنیت ارزشش بیشتر شده است وضعیت امنیتی ما خوب است اما متأسفانه برخی جاها وضعیت احساس امنیت‌مان خوب نیست. به گفته رهبری مردم باید در آرامش و آسایش باشند همه ما باید تلاش کنیم این امنیت روانی ایجاد شود.

فرمانده ناجا گفت: برخی موارد ما فرافکنی می‌کنیم و مشکل را به گردن کس دیگری می‌اندازیم اما ما در حوزه کاری خودمان تلاش کردیم تا با برنامه ریزی بهتر عمل کنیم.

وی گفت: براساس موازین شرعی و قانونی وظایفمان عمل می‌مکنیم و بین شرع و قانون فاصله‌ای نداریم و نیروی انتظامی حافظ ارزش‌هاست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب و ارزش‌ها وظیفه ما است و همه کارهای ما هم طبق قوانین است.

سردار اشتری درباره خودروهایی که کشف حجاب می‌کنند سرنشینان آن گفت: من در شهریور ماه این موضوع را گفتم و گفتیم سرنشینان باید این موضوع را رعایت کنند. همچنین خوردوهایی که ایجاد آلودگی صوتی می‌کنند و همکاران ما این ها را اعمال قانونی می‌کنند.

وی افزود: خودروهایی بوده اند که توقیف شده اند و بیش از یک ماه در توقیف مانده‌اند البته به دستور مقام قضایی و این موضوع براساس بررسی‌های ما اثرگذار هم بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی درباره نرخ جریمه‌ها هم گفت: این افزایش براساس قانون بوده است و قرار بوده هر سال براساس نرخ تورم افزایش پیدا کند ما هدفمان از جریمه کردن اذیت مردم نیست بلکه می‌خواهیم کاری کنیم که بازدارندگی داشته باشد. قطعا راننده‌ای که بداند خودروو‌اش به واسطه تخلف توقیف می‌شود بازدارندگی خواهد داشت و از تخلف پرهیز می‌کند.

وی گفت: آنچه از سوی هیات دولت به ما ابلاغ شود ما آن را اجرا می‌کنیم. نماینده پلیس هم در جلسات تصمیم‌گیری نرخ جریمه‌ها حضور داشته است و قطعا این بر روی تصادفات و تخلفات تاثیر می‌گذارد.

سردار اشتری گفت: در سال ۹۴ به تعداد ۳ درصد یعنی حدود ۴۵۰ نفر کاهش تلفات داشتیم و در نوروز ۹۴ نسبت به نورزو ۹۳ حدود ۱۰ درصد کاهش داشتیم که امیدواریم در وروز ۹۵ هم کاهش چشم‌گیری داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بیش از ۹۵ درصد رانندگان ما قوانین را رعایت می‌کنند و تنها ۵ درصد رعایت نمی‌کنند.

وی درباره معیشت کارکنان ناجا گفت: حضرت آقا در حکم‌شان برای بنده به موضوع معیشت پرداختند ما هم براساس این تدبیر و فرمان کارگروهی را مشخص کردیم تا برخی مسائل را بررسی کنند البته افزایش حقوق چیزی نیست که ما یک شبه درباره آن تصمیم بگیریم باید از برخی فیلتر‌ها بگذرد البته ما گام را برداشته ایم تا بتوانیم برخی از کاستی‌ها را برطرف کنیم.

سردار اشتری درباره کمک دولت هم گفت: هر کجا با منطق و استدلال پیش رفتیم دولتی ها هم با ما کنار آمدند البته با یک مکاتبه و یک جلسه همه چیز حل نمی‌شود بلکه چندین بار رفتیم و آمدیم تا حل شده است.

فرمانده ناجا درباره حقوق یک مرزبان در جنوب شرق کشور گفت: میانگین حقوق کارکنان ناجا یک میلیون ۴۰۰ است و این در حالی است که بیشتر کارکنان حقوقشان زیر ۳ میلیون تومان است.

وی درباره حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر گفت: در این براه در یک جلسه صحبت کردیم و گفتیم مجازات باید بازدارنده باشد و اگر کسی تخلف انجام داد بداند که باید هزینه بالایی پرداخت کند. اگر فکر کند که نباید هزینه‌ای بدهد قطعا فایده نخواهد داشت.

سردار اشتری گفت: باید یک کارگروهی بنشینند و بررسی کنند آن چیزی که نیروی انتظامی دنبال می‌کند این است که باید مجازات‌ها بازدارندگی داشته باشد.

فرمانده ناجا درباره استرداد خاوری هم گفت: از طری اینترپل پیگیری این موضوع هستیم و باید آن کشور مربوطه هم با ما همکاری کند ما این آمادگی را داریم. اگر آن طرفی ها با ما همکاری کنند مشکلی برای استردادش مشکلی نداریم.

وی گفت: از مردم تشکر می‌کنم این یک‌سالی که بنده در خدمت‌شان بودم زیرا مردم اعتماد کردند به پلیس و با ما همکاری خوبی داشتند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/F2RC0P

این خبر را به اشتراک بگذارید

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 2:01

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، این شورا طی نامه ای به وزارت کشور اعلام کرد:

نظر به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 7 اسفندماه 94 و با عنایت به ماده 73 قانون انتخابات پرونده های حوزه های انتخابیه ذیل در جلسات متعدد شورای نگهبان مطرح و صحت انتخابات این حوزه های مورد تأیید قرار گرفت.

1- بیرجند، درمیان، خوسف
2- مشهد، کلات
3- درگز
4- کاشمر، خلیل آباد، بردسکن
5- آبادان
6- اندیمشک
7- بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان، بخش جولکی
8- خرمشهر
9- رامهرمز، رامشیر
10- مسجدسلیمان، لالی، اندیکا، هفتگل
11- گرمسار، آرادان
12- زاهدان
13- ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، بخشهای بنت، لاشار، آشار، آهوران
14- چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند
15- زابل، زهک، هیرمند، نیمروز، هامون
16- داراب، زرین دشت
17- سروستان، خرامه، کوار
18- رامیان، آزادشهر
19- بهشهر، نکا، گلوگاه
20- تنکابن، رامسر، عباس آباد
21- نور، محمودآباد
22- میناب، رودان، جاسک، بشاگرد، سیریک
23- دماوند، فیروزکوه
24- اهواز، باوی، حمیدیه، کارون
25- ایذه و باغملک
26- بابل
27- بافت، رابر، ارزوئیه
28- نطنز، بخش قمصر
29- بوئین زهرا، آوج
30- نایین، خور و بیابانک
31- بیجار
32- گرگان، آق قلا
33- پلدختر
34- تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، پردیس
35- دشتستان
36- ممسنی، رستم
37- رودسر، املش
38- ساری، میاندرود
39- بهبهان، آغاجاری
40- سپیدان
41- شهر بابک
42- فومن، شفت
43- قوچان، فاروج
44- کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان
45- مینودشت، کلاله، گالیکش، مراوه تپه
46- لنگرود
47- آمل
48- مبارکه
49- کوهدشت، رومشکان
50- گناباد، بجستان
51- علی آباد

انتهای پیام/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/45JHQX

این خبر را به اشتراک بگذارید

اخبار مرتبط

شورای‌نگهبان با برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس در مرحله دوم موافقت نکرد94/12/26 - 21:56شورای نگهبان صحت انتخابات در 50 حوزه انتخابیه دیگر را تأیید کرد94/12/26 - 14:43

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 2:01

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفت نفر از فرماندهان و مقامات ارشد ارتش آمریکا روز چهارشنبه در نشستی به میزبانی کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کردند تا از بودجه سال 2017 وزارت دفاع این کشور دفاع کنند.

«دبورا جیمز» رئیس نیروی هوایی، «ری میبوس» رئیس نیروی دریایی، «مارک میلی» فرمانده ارتش، «پاتریک مورفی» سرپرست ریاست ارتش، «رابرت نلر» فرمانده تفنگداران دریایی، «جان ریچاردسون» فرمانده عملیات‌های نیروی دریایی و «مارک ولش» فرمانده نیروی هوایی آمریکا مقامات ارشدی بودند که در این نشست حضور داشتند. 

در ابتدای این نشست بیانیه مشترک جیمز و ولش که دو مقام ارشد نیروی هوایی هستند، قرائت شد. این دو نسبت به ارتقا توان رقبای آمریکا هشدار داده و در مورد روسیه گفتند که نیروی هوایی ارتش آمریکا تلاش می‌کند تا حضور خود را برای مقابله با «تهدید روسیه» در اروپا گسترش داده و در عین حال تلاش می‌کند تا همکاری خود با «شرکای غیر عضو در ناتو» را نیز تقویت کند. 

در این بیانیه در مورد تهدیدات پیش روی نیروی هوایی آمریکا به افزایش توان چین و روسیه اشاره شده و سپس آمده است: «با وجود محکومیت‌های بین‌المللی، یک کره شمالی غیرقابل پیش‌بینی به آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ادامه می‌دهد. سوریه و ایران که همچنان مخالف منافع ما در منطقه هستند، یکی از توانمندترین سامانه‌های دفاع هوایی را از متحد روس‌شان خریداری کرده‌اند. این چالش‌ها مبارزه خستگی ناپذیر با سازمان‌های افراط‌گرا را که به دنبال سوءاستفاده از ضعف حاکمیت برای تخریب نظم جهانی هستند، بیش از پیش تضعیف می‌کند.»

 

در ادامه این نشست، میلی و مورفی بیانیه‌ای را در مورد تهدیدات پیش روی ارتش آمریکا قرائت کردند. در این بیانیه بار دیگر ایران به عنوان یکی از تهدیدات مهم برای آمریکا معرفی شده است.

در این بخش از متن قرائت شده در نشست آمده است: «با وجود آنکه تهدید ساخت تسلیحات هسته‌ای توسط ایران کاهش یافته، اما ایران همچنان حامی گروه‌های تروریستی مختلف و تهدیدی قابل توجه برای ثبات خاورمیانه و منافع ایالات متحده است.»

این دو مقام ارشد ارتش آمریکا رفتار روسیه در اروپا را «تجاوزگرانه» توصیف کرده و گفته‌اند که «لازم است که ایالات متحده برای بازداشتن و شکست دادن تجاورگری‌های بیشتر روسیه، آماده باشد. اقدامات تجاوزگرانه روسیه تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی ایالات متحده و متحدان ما در ناتو است.»

در این نشست از تقویت توان نظامی چین هم ابراز نگرانی و عنوان شد: «چین در حال حاضر دشمن ما نیست، اما به روزرسانی سریع توان نظامی آن‌ها و فعالیت‌هایی که در دریای چین جنوبی دارند، نشانه‌هایی نگران‌کننده برای ما هستند.»

در بخش دیگری از این نشست، ریچاردسون به صحبت پرداخت و او نیز مانند دیگران سران ارتش ایران را تهدیدی برای آمریکا دانست. 

وی که در حوزه نیروی دریایی صحبت می‌کرد، روسیه و چین را مهمترین تهدیدات پیش روی آمریکا در دریا دانست و سپس گفت: «روسیه و چین تنها بازیگرانی نیستند که ایالات متحده و منافع جهانی‌اش در محیط امنیتی در حال ظهور را به چالش می‌کشند. دیگران هم به دنبال فناوری‌های پیشرفته‌ از جمله فناوری‌های نظامی‌ای هستند که زمانی تنها در در اختیار قدرت‌های بزرگ قرار داشتند. این روند همچنان ادامه خواهد یافت.»

ریچاردسون ادامه داد: «اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی همراه با تلاش‌های این کشور برای تقویت برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشکی، همچنان تهدیدی برای امنیت شمال شرق آسیا و فراتر از آن هستند. موشک‌های پیشرفته ایران، نیروهای نیابتی این کشور و دیگر توانمندی‌های متعارف آن‌ها تهدیدی هستند که نیروی دریایی باید برای پاسخگویی به آن آماده بماند. نهایتا گروه‌های تروریستی بین‌المللی مانند داعش و القاعده، انعطاف‌پذیری و قابلیت انعطاف خود را نشان داده و تهدیدی بلندمدت برای ثبات و امنیت جهان به شمار می‌آیند.»

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/Z22BXH

این خبر را به اشتراک بگذارید

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 117 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 2:01

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ با شروع بحران در سوریه، استان حمص در مرکز این کشور به یکی از پایگاه‌های عناصر تروریستی تبدیل شد اما در نهایت ارتش سوریه توانست مرکز این استان را از اشغال گروه‌های تروریستی خارج کند و آن‌ها را به بخش‌های شمالی استان (ریف شمالی حمص) عقب براند.

با وجود این که آرامشی نسبی به شهر حمص (مرکز استان) بازگشته، اما مقایسه این شهر با سال‌های قبل از جنگ به دور از واقعیت است.

اگر چه حجم درگیری‌ها در مناطق مرکزی استان حمص کاهش یافته، اما تحولات میدانی در جنوب شرق این استان اوضاع را پیچیده کرده است.

سقوط 60 درصد از مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در استان حمص

گروه تروریستی داعش از ابتدای سال جاری با سلسله عملیات‌های مختلف در جنوب شرق استان حمص، به پیروزی‌های متعددی دست یافته و اگر چه حضور آنان در این مناطق معطوف به بافت جمعیتی نمی‌شود اما وجود چاه‌های نفت اهمیت راهبردی این مناطق را بیش از پیش نشان می‌دهد.

گروه تروریستی داعش در گام نخست با اشغال فرودگاه «طبقه» در جنوب استان الرقه ضربه سنگینی به ارتش سوریه وارد کرد؛ زیرا این مسئله به معنای شکستن خطوط دفاعی در مناطق شرقی استان حمص به شمار می‌آمد.

تروریست‌های داعشی با تجمیع نیروهای خود و با اشغال شهرک راهبردی پالمیرا (تدمر) که نقطه اتصال شش استان سوریه محسوب می‌شود، نیروهای دولتی را یک بار دیگر غافلگیر کردند.

برای مشاهده نقشه در ابعاد بزرگتر کلیک کنید اینجا   

 

شهر پالمیرا که به عروس کویر معروف است در 160 کیلومتری شهر حمص و 215 کیلومتری شهر دمشق، پایتخت سوریه قرار دارد و مسیر ارتباطی آن که منتهی به مرزهای عراق نیز می‌شود، اهمیت این شهر را دو چندان کرده است.

عناصر تروریستی داعش پس از تصرف شهر «سخنه»، چاه‌های نفت، پالایشگاه‌ها و روستاهای حومه این مناطق، اشغال صحرای حمص را نیز در دستور کار قرار داد؛ چرا که این صحرا، مناطق مرزی سوریه با عراق، شمال شرق استان سویدا، حومه شرقی حمص و شهر دمشق را به یکدیگر متصل می‌کند.

تروریست‌های داعشی که از عملیات‌های انتحاری به عنوان یک تاکتیک جنگی استفاده می‌کنند، در ادامه حملات به جنوب شرقی استان حمص، به فردوگاه  «T4»، روستاهای «جزل» و «الشاعر» و چاه‌های نفت حومه هجوم آوردند و در مرحله نخست توانستند این روستاها را اشغال کنند، اما نیروهای مقاومت حزب الله با حفظ فردوگاه راهبردی  T4 ، مناطق یاد شده را باز پس گرفتند و برنامه‌ریزی‌های داعش برای رسیدن به عمق استان، یعنی شهر حمص با شکست مواجه شد.

آغاز عملیات پسگیری جنوب شرق استان حمص به فرماندهی «سرهنگ سهیل» معروف به «ببر»

با متوقف کردن پیشروی تروریست‌ها در جنوب شرق استان حمص، روستاها و ارتفاعات غرب و شمال غرب شهر تدمر به کنترل نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت درآمد که این موفقیت علاوه بر افزایش حلقه امنیتی فرودگاه T4 به عنوان مقدمه‌ای برای باز پس گیری شهر پالمیرا ( تدمر) و بازگشت امنیت به مناطق شرقی استان حمص محسوب می‌شود.

مشاهده اندازه بزرگتر نقشه در اینجا    

 

البته نباید فراموش کرد که داعش با استفاده از مزیت‌های جغرافیایی و موانع مصنوعی از جمله بمب‌گذاری مسیرهای ارتباطی، مواضع خود را تحکیم میکند و همین مسئله آزادی مناطق از دست رفته را با سختی فراوان روبه‌رو می‌کند.

ارتش سوریه، نیروهای دفاع ملی و رزمندگان مقاومت با فرماندهی سرهنگ «سهیل حسن» که از فرماندهان پرافتخار به شمار می‌آید، در تلاش بودند با تصرف ارتفاعات مشرف بر شهر پالمیرا (تدمر)، این منطقه راهبردی را پاکسازی کنند که این مهم روز سه‌شنبه 15 مارس حاصل شد و با تسلط بر «قله 900» در رشته کوه‌های «الهایر»، ارتش سوریه کاملا بر شهر تدمر و مثلث تدمر تسلط و اشراف نظامی پیدا کرد.

آزادی القریتین نقطه شروع پیشروی های ارتش برای رسیدن به استان دیرالزور

در حالی که درگیری در 7 کیلومتری شهر راهبردی پالمیرا بشدت ادامه دارد و تروریست‌های داعشی برای جلوگیری از سقوط مناطق تحت کنترل خود به سختی از مواضع خود دفاع میکنند، گروهی دیگر از نیروهای سوری، به دنبال شکست خطوط دفاعی تروریست‌ها در حومه روستای مهم «القریتین» ( جنوب شرق شهر پالمیرا) هستند.

القریتین نیز شهر بسیار مهم از حیث مسیرهای ارتباطی و مواصلاتی است.

توجه به این نکته ضروری‌ است که تسلط ارتش سوریه، نیروهای دفاع ملی و رزمندگان مقاومت بر روستای راهبردی القریتین به معنای باز پس گیری آسان شهر پالمیرا، صحرای حمص، چاه‌های نفت و معادن موجود در این منطقه است.

پاکسازی مناطق یاد شده علاوه بر کاهش درآمدهای نفتی داعش، راه را برای پیشروی به سوی استان دیرالزور و شکست محاصره نیمه باقیمانده شهر دیرالزور و فردوگاه استراتژیک که هم اکنون تحت کنترل ارتش سوریه است هموار می‌کند.

آزادی تدمر یعنی نزدیکی به آزادی «رقه» پایخت داعش

آزادی جنوب شرق استان حمص از زاویه دیگر نیز مهم تلقی می شود؛ زیرا پاکسازی این منطقه، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت را یک گام دیگر به قلب گروه تروریستی داعش یعنی استان الرقه نزدیک‌تر می‌کند که بدون شک باز پسگیری فرودگاه «طبقه» نقطه شروع این عملیات است.


گزارش: سعید نصیری‌فر و یوسف گنجی‌زاده


انتهای پیام/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/XZ151Y

این خبر را به اشتراک بگذارید

اخبار مرتبط

گروه‌های معارض سوری برای تشکیل فرماندهی نظامی مشترک در سوریه به توافق رسیدند94/12/26 - 09:59ستاد اطلاع‌رسانی حزب‌الله خروج این جنبش از سوریه را تکذیب کرد94/12/26 - 09:00جدیدترین وضعیت میدانی سوریه+جدیدترین نقشه94/12/16 - 11:13

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 19:43

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری فارس، این شورا طی نامه‌ای به وزارت کشور اعلام کرد:

نظر به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مورخ 1394/12/07 و با عنایت به ماده 73 قانون انتخابات پرونده‌های حوزه‌های انتخابیه ذیل در جلسات متعدد شورای نگهبان مطرح و صحت انتخابات این حوزه‌های مورد تأیید قرار گرفت.

1- ملایر

2- نهاوند

3- اردکان

4- تفت، میبد

5- تربت حیدریه، مه و لات، زاوه

6- چناران، بینالود

7- خواف، رشتخوار

8- سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن

9- فریمان، سرخس، بخش احمدآباد، بخش رضویه

10- نیشابور، فیروزه

11- نی‎ریز، استهبان

12- اقلید

13- جهرم

14- فسا

15- فیروزآباد، قیروکارزین، فراشبند

16- کازرون

17- لارستان، خنج، گراش

18- لامرد، مهر

19- مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد

20- سنقر

21- قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب

22- آستانه اشرفیه

23- بندر انزلی

24- صومعه‌سرا

25- طوالش، رضوانشهر، ماسال

26- لاهیجان، سیاهکل

27- بروجرد

28- درود، ازنا

29- خمین

30- ساوه، زرندیه

31- شازند

32- بهار، کبودرآهنگ

33- تویسرکان

34- رزن

35- بناب

36- مشگین شهر

37- اردستان

38- شاهین‌شهر، میمه، برخوار

39- سمیرم

40- فریدن، چادگان، فریدونشهر، بوئین میاندشت

41- گلپایگان، خوانسار

42- کنگان، دیر، جم، عسلویه

43- شهرکرد، بن، سامان

44- اردل، فارسان، کوهرنگ، کیار، دهستان دستگرد

45- بروجن

46- لردگان

47- زرتشتیان

48- کلیمیان

49- مسیحیان آشوری و کلدانی

50- مسیحیان ارمنی شمال ایران

انتهای پیام/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/KTVQ9N

این خبر را به اشتراک بگذارید

اخبار مرتبط

شورای نگهبان صحت انتخابات در 50 حوزه انتخابیه دیگر را تأیید کرد94/12/25 - 15:39شورای نگهبان صحت انتخابات 50 حوزه انتخابیه را تأیید کرد94/12/24 - 17:46

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 102 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 19:43

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی خبر داده است که وزیر خارجه این کشور در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور ایالات متحده، بارها خواستار حملات موشکی به سوریه شده است.

نشریه «آتلانتیک» در گزارشی مفصل به بررسی سیاست خارجی دولت آمریکا پرداخت. در این ویژه نامه 19 صفحه‌ای موضوعات متعددی از جمله دیدگاه باراک اوباما در مورد کشورهایی چون عربستان ، تشریح شده است (جزئیات بیشتر اینجا).

در بخشی از این گزارش، از تلاش‌ها و درخواست‌های مکرر جان کری از باراک اوباما برای انجام حملات مخفیانه موشکی آمریکا به سوریه خبر داده شده است.

آتلانتیک نوشت: «در یک سال گذشته، جان کری مرتب در کاخ سفید از اوباما خواست که حاکمیت سوریه را نقض کند. در چندین موقعیت، کری از اوباما خواست با استفاده از پوشش شب (و مخفیانه) به اهداف خاصی از رژیم (سوریه) حملات موشکی انجام دهد تا به رژیم (دولت بشار اسد) پیام و سیگنال بدهد. کری گفته که هدف، سرنگونی اسد نیست بلکه تشویق او، ایران و روسیه به مذاکرات صلح است. کری استدلال داشت که چند موشک کروز شاید سبب جلب تمرکز و توجه اسد و حامیانش شود».

در ادامه این گزارش آمده که وزیر خارجه آمریکا به رئیس‌جمهور خود گفته واشنگتن قرار نیست مسئولیت «حملات موشکی»‌ به سوریه را قبول کند، اما در عین حال دولت سوریه درک خواهد کرد که مسئول این حملات چه کسی است.

آتلانتیک در این باره نوشت: «کری به اوباما گفته که آمریکا لازم نیست مسئولیت حملات را برعهده گیرد اما اسد قطعا خواهد دانست که این موشک‌ها از سوی چه کسی آمده است».

پایگاه آمریکایی همچنین از «مقاومت صبورانه و ثابت قدمانه» اوباما در برابر درخواست‌های کری و همچنین لابی‌های او برای حملات موشکی به سوریه نوشته است.

آتلانتیک نوشت: ‌«اخیرا، وقتی کری طرحی مکتوب درباره اقدامات تازه برای اعمال فشار بیشتر بر اسد به اوباما داد، اوباما گفت: اوه، یک پیشنهاد دیگر؟»

نویسنده این گزارش در ادامه مطلب خود آورده است: «مقامات دولت آمریکا به من گفتند که جو بایدن معاون رئیس‌جمهور هم از درخواست‌های کری برای اقدام (علیه سوریه از سوی آمریکا) سرخورده و ناامید شده است. او خصوصی به وزیر خارجه گفت "جان! ویتنام رو به خاطر می‌آوری؟ خاطرت هست که چطور شروع شد؟»

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/F5PGR7

این خبر را به اشتراک بگذارید

اخبار مرتبط

رئیس سابق موساد: روسیه هیچ‌جایی نمی‌رود/ تصمیم پوتین به پایان خشونت در سوریه منجر نمی‌شود94/12/26 - 16:15

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 113 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 19:43

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف طی سخنانی در استرالیا نسبت به تلاش برای تغییر مرزهای کشورها در خاورمیانه و تاثیر آن بر آغاز «جنگ‌های آخرالزمانی» هشدار داد.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، وزیر خارجه ایران در سخنانی در دانشگاه ملی استرالیا نسبت به تلاش برای تغییر مرزها در خاورمیانه به شدت هشدار داد.

محمد جواد ظریف در پاسخ به سوالی درباره تغییر مرزها در خاورمیانه و تاثیرات آن گفت: «خوب شما چطور مرزها را ترسیم می‌کنید؟ این اقدام، شروع جنگ سی ساله منطقه ما خواهد بود. به خاطر همین حتی به این حوزه وارد هم نشوید».

او افزود: «تغییر باید در نحوه حکومتداری و اداره حکومت ما باشد و نیز نحوه تعامل ما با یکدیگر و این چیزی است که تغییر به آن نیاز دارد. تغییر دادن مرزها تنها وضعیت را بدتر خواهد کرد و اگر شما (به متون مذهبی) باور دارید، شروع آرماگدون(جنگ‌های آخرالزمانی) خواهد بود».

انتهای پیام/

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/2IKAK5

این خبر را به اشتراک بگذارید

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 122 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 15:51

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در سال 94 شاهد باران پربرکت الهی برای سرزمین خشک خود و سربلندی ملت در برجام و پایان تحریم‌ها بودیم.

وی ادامه داد:  ‌مردم در هفتم اسفندماه حماسه بزرگی را آفریدند. در سال 95 و در این بهار پیش‌رو باید با همه ایرانیان مخصوصا با هموطنان خود در داخل و خارج کشور صمیمیت و صفای خود را نشان دهیم.

روحانی خاطرنشان کرد‌: همین طور در سال جدید باید آشتی بین همه احزاب و گروه‌ها باشد و مثل سال قبل سال همدلی و همزبانی باشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مردم بهاری را آغاز می‌کنیم که بانک‌ها و بیمه‌های ما تحریم نیستند و سرمایه‌گذاری در کشور ما آغاز شده و حقوق هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شده و دنیا تعامل سازنده ما را باور کرده که ما این تعامل را با دنیا ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: مردم ما از تنش بیزار هستند. کشورهایی که مسیر تنش را انتخاب کردند انشاءالله به صلح و صمیمیت بازگردند، افراطیون، جنگ‌طلبان و آنهایی که ناجوانمردانه بحث تست موشکی ما را به شورای امنیت بردند ناامیدانه برگشتند، ما قصد تجاوز به کشوری از همسایگان خود را نداریم و فعالیت موشکی ما کاملا دفاعی است.

روحانی خاطرنشان کرد: امیدوارم با کمک ملت ایران حتی در منطقه صلح، ثبات و امنیت برقرار شود و یکی دو کشوری که از مسیر اعتدال خارج شده اند و خشونت را برگزیده اند به مسیر صحیح بازگردند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه روند اقتصادی خود را در زمینه رشد اقتصادی و کاهش تورم در سال آینده ادامه خواهیم داد، گفت: میزان صادرات نفت به 2 میلیون بشکه در سال خواهد رسید.

روحانی با بیان اینکه حفظ محیط زیست باید یکی از اصول ما در ایام عید باشد، گفت: همه دستگاه‌ها آماده ارائه خدمات به مردم هستند و همه ارگان‌های مربوطه در ستاد نوروزی فعال بوده که از همه ارگان‌هایی که در این ایام مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: خوشحالم که در جلسه هیأت دولت وزیر راه گفت که در این ایام در مسیرهای شمالی چند مسیر موقتا باز می‌شود اما تکمیل نهایی این مسیرها چند ماه دیگر زمان می‌خواهد که دولت این مسیرها را و همچنین مسیرهای ریلی را تا پایان سال تکمیل خواهد کرد.

روحانی در ادامه سخنان خود از اصحاب رسانه در زمینه در برجام و انتخابات هفتم اسفندماه تشکر کرد.

ادامه دارد

لینک کوتاه به این خبر http://fna.ir/JHRNEL

این خبر را به اشتراک بگذارید

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 128 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 15:51